fredag den 4. januar 2008

Godt Nytår - og et godt gratis feed

Jeg har til historie-online fundet et sted, hvor man helt gratis kan brænde feeds, meget nemt og enkelt ud fra en helt almindelig html-side.

Måske er det også noget for dem iblandt os, der ikke har muligheden automatisk på deres egne sider. Fx fordi man ikke kører cms. (Det gør h-o nemlig heller ikke).

Feed43.com er meget nemt at arbejde med, selvom man skal nørde en lille smule i opsætningen og sørge for at vælge det rette karatersæt (vælg iso-8859-1) . Jeg valgte et andet sæt i første omgang, med det resultat at feedet insisterede på at bruge kyrilliske bogstaver i stedet for æ,ø og å. Hvis nogen vil bruge feed for free, lægger jeg lige de konfigurationer, som jeg brugte til h-o her:

Global search pattern
(De respektive koder skal selvfølgelig også stå ved dét de skal indekseres på siderne ;-)








Feed title
(nemt - det giver sig selv og du bestemmer selv hvad feed´et hedder)









RSS-item template,
her har jeg brugt:

2 kommentarer:

Rune Clausen sagde ...

Et fint fund!

...og så lige et nørdespørgsmål: Hvad var det for et tegnsæt du først valgte - utf-8 måske? og hvilket tegnsæt er defineret for historie-online.dk?

Charlotte S H Jensen sagde ...

Det var cp1251, fordi jeg så, at dette var "same as Windows-1251". Store dele af h-o er lavet i FrontPage og har "charset=windows-1252" som default. Så i troen på at Bill Gates nok er Gud og det så ville virke valgte jeg det. Og begge dele var lige lovligt forhastet. Jeg burde selvfølgelig vide bedre ;-)