fredag den 23. november 2007

Wiki - leksikon for digitale museer?

Efter en forespørgsel fra Interactive Institute forsøgte jeg at udfæridge en liste over digitale porjekter i Danmark, nu og i nær fremtid. Det viste sig at det blomstrer rigtig meget, og det gav ikke mening at lave en dækkende liste på kort tid - så idéen kom op, at vi gjorde listen offentlig her på bloggen. Hvis man desuden integrerede den i et wiki-system, så kunne alle redigere beskrivelserne, og vi ville have en slags hukommelse og reference over hvad der er sket på den digitale front. En idé?

1 kommentar:

Charlotte S H Jensen sagde ...

Jeg synes, det er er helt oplagt at have en liste her på digitalemuseer. Jvfr. vores snak i Odense om, hvem der udvikler hvad lige for tiden.

Men jeg synes også at det accentuerer behovet for ny teknologi, fx Wordpress, hvor man jo som bekendt kan lave sider. En anden mulighed er som Mikkel skriver en wiki, og her kan man jo i princippet bare downloade og gå i gang, sådan som jeg har forstået det.

Men jeg tror at det smarteste ville være at have lidt mere styr og samling på det i fx WP.